torstai 12. helmikuuta 2015

countdown

Vet inte hur det igen har gått så himla länge sen jag senast skrev. Senaste tiden har jag hängt mycket med de nya studeranden, visat dem lite omkring och så. Förra fredagen hade vi igen beach-party-chill-thingy med ett gäng kaverin, kommer aldrig över hur coolt det är att man bara kan gå till stranden och festa! Förra lördagen var det även "riktig" fest, så jag minglade först mellan mina två porukkan (vaihtarit o skolkaverin) men när vi väl var inne i dreams så dansade vi alla tillsammans. På alla sätt en helt super lyckad kväll :)
Den här veckan har bestått ganska mycket av skolarbeten och träning. Känns som om jag inte har tid för riktigt något mera (motsatsen då jag för några månader sedan inte hade annat än tid).
Var även en dag hemma hos Jaime då han fixade middag till oss, riktigt positivt överraskning då maten faktiskt var jätte god jajajajaja. Igår var jag ännu hela kvällen hos Irene och fixade på våra karneval dräkter, är helt sjukt taggad för lördagen, Cádiz är ju som sagt känt för sin karneval så att de lär bli helt super.
Har även hunnit med ett besök till läkaren och fick veta att jag har någon jätte paha öroninflammation, vilket ju suger då jag måste käka typ antiobiotika och massor annat nu en tid. Men ei voi mitään.
Och ifall ni vill veta så det ösregnar här. Och jag har inte ett paraply. Och inte en regnrock. Och är inte så slö att jag tar bussen. Så jag går glad i regnet 20 minuter, för att få veta att flera lärare inte har dykt upp. Perfekt början på en dag eller hur?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti