sunnuntai 23. marraskuuta 2014

Det är resan i sig som betyder

Hej igen,
Är nu hemma (eller för att vara exakt i skolan, har ingen timme då min lärare inte är här. Kiva att alla berättade åt mig, skulle hällre vara hemma och sova än här..) efter ett super veckoslut i Málaga. Vi åkte alltså dit på torsdag tidigt på morgonen och var framme redan vid halva dagen. Vi kastade grejerna in i våra rum och gick sedan för att utforska området. Hade en super lunch på ett sött litet cafe och hängde allmänt bara med mina fina Cadiz människor. När vi kom tillbaka till hostellet hade ett antal andra utbytes elever anlänt. Småming om droppade även de sista in och rummen bara fylldes av skrikande och skrattande ungdomar, SÅ glada över att äntligen få se alla och faktiskt tala engelska. Vi catchade up om hur alla hade haft det, hur deras familjer är och allt som man har gått igenom under de senaste månaderna. Torsdag hade vi inte desto mera program, gick en sväng till hamnen men annars lade vi oss ganska tidigt. Fredag blev helt och håller turist dag, vi besökte en gammal slott liknande grej, flera plazan, picassos hus och massor annat. Kvällen hade vi ledig, men den gick nog (för min del iaf) ut på chillande i hostellet och en snabb tur till stranden. Även fredag gick vi i mitt rum och lade oss relativt tidigt. Lördagen vaknade vi en aning tidigare, för det var museum som stod på programmet. Först besökte vi någon modern art museum, varefter det blev dags för Picasso museet. Faktiskt SÅ coolt, dessutom hade vi en super guide som kunde berätta alltmöjligt intressant. Efteråt lunchade vi, varefter det blev fritid hela dagen. Vi gick omkring i Malaga en stund, men tappade bort vår grupp då alla ville göra lite olika saker. Hängde eftermiddagen seBass, riktigt kul dag. Klockan åtta skulle vi alla vara på hostellet för middag. De tog oss till en chiringuito, aningen missnöjd var jag dock med maten och för den delen fick jag och en del andra typ ingen mat... De serverade alltså tapas, och vi råkade  ganska i mitten av två tallrikar med mat, så de andra han äta upp maten förrän den hann till oss. Men som sagt inga problem, vi missade inte så mycket. Efter middagen tog vi bussen tillbaka till centrum, och då blev det dags för utegång. Vi vandrade omkring tills vi hittade ett helt super ställe, och ska vi säga så att vad som händer i Málaga stannar i Málaga. Vi kom tillbaka väldigt sent (eller tidigt kanske är rätta ordet) och fortsatte festa i hostellet, vilket ledde till att jag, Ben, Jordan, Robbie, Martina, Lydia och ett antal fler inte gick och sova överhuvudtaget.
Söndagen startade vi hemåt och kan säga att vi alla sov som stockar hela bussresan.

Alltså kan bara säga att vilket super veckoslut!! Helt underbara människor och en super fin stad. Saknar redan alla och kan inte vänta tills vi ses igen!