lauantai 8. marraskuuta 2014

Sådana här saker bara inte händer

Alltså jag bara MÅST berätta det här. Har gått omkring och varit så löjligt glad idag att det inte är sant.
Så, en min vän frågade ifall jag ville gå med dem till gamla staden för att filma en video, som ska läggas upp på youtube, för att få One Direction till Andalucia. Fast jag ju inte direkt är någon fan, så ville jag ändå gå med och se vad de skulle hitta på. När vi väl alla var där, började de randomly plocka ut människor på gatan och frågade ifall de ville vara med i videon. Liksom att vi frågade 'varför tycker du att de ska komma hit' och de skulle sedan svara 'för att det här är det bästa stället ever', typ. Allmänt var människor inte så pigga på det, och de flesta sade nej. 
Jag stod då där och talade med en vän, då de andra sprang fram till ett ungt par. Jag såg att detta par inte talade spanska, så jag gick fram för att hjälpa de andra med att översätta åt dem. När jag kom närmare och faktiskt kunde höra paret tala så stannade mitt hjärta. Den accenten känner jag igen. Jag ville typ bara börja gråta för jag blev så glad. Jag typ rusade fram till dem och sa (vilket senare känns som en så dum idé xD) "oottekste suomest?" och dom såg precis lika chockerade ut som jag. Och indeed, de var från Finland. En kille från Mäntsälä och en tjej från Åbo, som hade kommit till Cadiz för att spendera veckoslutet här. De båda studerar alltså ett år i Sevilla, via erasmus eller något sådant. Men alltså jag trodde ju inte att det var sånt, hur är det möjligt att vi bara plockade ut ett randomly par, och de är från FINLAND. Alltså känslan att få tala finska f2f med någon efter en så lång tid är helt otrolig. Jag har bara gått omkring hela resten av dagen med ett för stort leende på läpparna, för jag blev så löjligt glad :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti