keskiviikko 3. joulukuuta 2014

December

Känns konstigt att det är december. Klart, det finns julpynt överallt, det är jätte kallt och så, men ändå när solen skiner och man bor mitt bland palmerna så är det svårt att komma in i julstämningen. Men detta får bli en lite annorlunda jul, klagar definitivt inte!

Idag har jag haft en ovanligt bra dag. Timmarna i skolan var inte så speciella, fick ut ett matteprov (inga kommentarer om det) samt fick i hissan till uppgift att skriva en essä om orsakerna till franska revolutionen. Denna tidsperiod har aldrig varit min starka sida, men helt skönt att få göra något. Var mega taggad när jag fick uppgiften, men vi ska se vad som händer om en vecka då jag faktiskt måste lämna in den xD. Sen hade jag två timmar enkku, först med min "andra" klass, alltid lika super! Helt otroligt trevliga människor, älskar dem. Efteråt ännu enkku med min egen klass. Vi hade  prov och alla typ stred om vem som skulle få sitta runt mej (i hopp om att jag kanske kunde lite hjälpa dem på traven xD). 

Så kom jag hem och hade lite sister-time. Skulle egentligen ut med andra utbyteselever, men pga vissa små insidenter (läs hur f***** jag blev vid det här laget) så blev det inte av. Men no pasa nada, hade en bra dag med systern.
Senare tog jag ännu en tur till gymmet, men eftersom jag inte hade mer än 30 minuter tid så blev det bara cardio o intervaller. Men jösses så de va skönt att träna igen efter en så lång paus! Gymmet i sig verkar helt super (bytte alltså gym) och fast det verkade ganska fullsmockat så tror jag att det kommer bli bra. 

Så att sånt, har just fått i mig middag och tänker nu krypa i sängen (under mina tre filtar, vadå kallt xD). Imorgon blir det EPISK kväll, ska iväg på rebel! Har väntat på det i veckor och det lär bli super! Sen förövrigt så är jag ledigt tills tisdag, så kanske jag kan kasta in ett inlägg på veckoslutet. Men gonatt alla ni :)



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti