sunnuntai 28. joulukuuta 2014

100 dagar

Otroligt att tänka att jag varit i Spanien 100 dagar. Iofs känns det som om jag varit här längre, då det hänt så mycket, men sen igen så känns det som om jag kom hit för några veckor sedan. 
Men är så nöjd med allt här, kunde inte be om bättre vänner, bättre familj och helt enkelt ett bättre utbytesår. Är sååååååå eager att se vad våren för med sig och vet redan nu att det kommer bli super. 

På morgonen så fick jag en spontan idé att typ storstäda rummet, så tvättade alla ytor h golvet, rev ut alla kläder ur Byron och vikte dom nätt tillbaka, ordnade lite om och sånt. Blev super fint och trivs så mycket bättre nu när rummet är ordentligt ständigt :) resten av dagen spenderades med Tina i Cádiz. Vi vandrade omkring och kollade in en söt liten julmarknad. Och alltså det roligaste någonsin. Där fanns en massa broscher, typ med Spaniens statsvapen eller karta eller flagga eller nåt. Och mitt bland alla Spanien grejerna finns det en liten brosch som såg väldigt väldigt bekant ut. En söt brosch med Finlands lejon och texten "Suomen tasavalta". Alltså vad fan gjorde den där?? Började typ gapskratta, var helt super komiskt!
Efter typ fyra fem timmar av bara vandrande och talande så kom ja hem o skypade lite med pappa. Efteråt så har ja bara chillat med host föräldrarna, tror vi är alla lite trötta då ta juttun idag har varit lite torra (läs: super roliga xD). 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti