torstai 4. joulukuuta 2014

Ta tid för dej själv

Märkte idag hur super viktigt det är att ta tid åt sej själv ibland. Bestämde lite sådär plötsligt att lämna skolan efter rasten. Före ni där hemma börjar dömma mej, så ska jag förklara orsaken. Hade tre timmar kvar av dagen, varav jag egentligen bara hade en timme opetusta. Det var då första timmen efter rasten, historia. Men då de har prov i historia nästa vecka, så skulle den här timmen ha gått ut på att jag sitter och ritar i min kalender medan de andra läser (jag skriver ju inte prov). Efter det skulle jag ha haft två håltimmar för min ena lärare är sjuk, och filosofi har jag allmänt inte, har alltid håltimme den sista timmen på torsdagen, typ för att studera spanska i bibban. Och man kan ju då inte lämna skolan mitt på dagen, antingen under rasten eller efter skolan. Så jag bestämde mig för att lämna skolan på rasten, för att slippa sitta och rulla på tummarna i tre timmar. Gick via en bokaffär och köpte Harry Potter på spanska och tog mig sedan ner till stranden (efter ännu ett kort besök till närmaste cafe för en kaffe). Satt sen på stranden i solsken och läste min bok och bara tittade på vågorna och njöt av tillvarot. Helt otroligt skönt att bara få sitta på stranden, för sej själv och inte behöva göra eller tänka på något, bara vara. Behövde faktiskt det för att koppla av, känner mej så mycket mer avslappnad nu.

Kom ihåg att ta tid för er själva och bara vara, göra något ni vill göra, inte något ni är tvugna att göra! Jag lovar, det är otrolig skönt att en stund bara få vara


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti