maanantai 8. joulukuuta 2014

Söndag

Gårdagen blev på (nästan) alla sätt en bra dag. Började med morgonmål på vakkari top coffee med ett gäng utbytestjejer. Vi talade bort säkert tre timmar, varefter jag kom hem av och ann. Gjorde lite skolarbeten och sådant och tog en kort siesta. När jag vaknade så hade jag massor med energi, så gick ut på en springtur på stranden. Han också skypa med både stella och mamma. Jösses, stella är säkert den ända som ja PÅRIKTIGT kan skypa med utan att liksom behöva va sådär att oj, mej va ska ja säga nu. Vi bokstavligen satt tysta i typ fem minuter, varefter båda brister ut i gap skratt utan någon orsak xD
Talade även med Dani (tyvärr inte på Skype, men det ska också fixas i nåt skede), super att catcha upp me henne också!
Började sen laga mej klar för kvällen, skulle ut på middag med Maite och Elea. Vi hade då plockat ut en mysig restaurang, men ingen hade tänkt på att kolla att den öppnade först 9... Så vi hittade på alltmöjligt kul i en timme, var på en spansk gudstjänst (i typ 5 minuter men ända, det var super mysigt med alla jul grejer), han se flera grupper som sjöng julsånger i gamla staden, köpte 'rostade' kastanjer (HIMMEL) och bara gick omkring. Äntligen blev klockan nio och vi kunde gå in till restaurangen, kan ju nämna att det var super kallt ute. Åt mega god mat och hade super med flickorna, vi satt och talade (obs, BARA på spanska, voittaja feelis!) i två och en halv timme.

Idag så var jag på lenkki igen på morgonen, då det är super fint väder (dock super kallt...). Efter lunchen blir det lite julklapps-hunting med flickorna och sedan borde jag skriva min fina essä om franska revolutionen, inte värst taggad men tror det blir bra ändå.
Imorgon börjar då skolan igen efter vårt mini-lov, vi har den här veckan och nästa vecka skola, sen blir det jullov!!! Längtar sååå

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti