lauantai 11. lokakuuta 2014

11/10, day of the king(s)

Hola!
Today is my birthdayyyy!!! Har haft en helt super födis! Dagen började med total spammning i min whatsapp med fina långa meddelanden av alla mina spanjorer. När jag väl steg upp gick jag till posten och sökte ett paket som kommit, fick ett mega fint paket hemifrån <3. Skypade hem och talade med familjen i en timme, och sedan var der dags för roadtrip med mina chicas till El Palmar, inte ett av de bästa ställen jag varit på (delvis för det var så kallt att man int kunde göra nåt), men helt okej ställe ändå. Kom hem och åt kaka med ett par fler vänner. Fick också fina presenter av mina vänner och av min familj. Tog en kort siesta och gick sedan ut med utbytes flickorna. Vi gick till en bar och hängde där en stund, men sedan blev vi hungriga och gick till en tapas paikka nära vårt hus. Har aldrig skrattat så mycket, alltså dessa tjejer är helt underbara!!
Imorgon blir det ännu firande med mina spanska vänner, så det lär bara bli bättre :D

Förövrigt har den här veckan varit relativt bra. Skolan kräver massor tid och har massor med arbeten som ska göras, lite onödigt mycket i min smak. Men har ändå tid för massor annat, gym o vänner o sånt. Har även hittat ett SUPER tapas ställe, alltmöjligt händer när man är ute med M xD men det börjar gå bättre. Nu saknar jag inte egentligen Finland mera, utan saknar mest min familj. Vill aldrig lämna Spanien, älskar det här!! Men vill dock ha min familj hit, komplicerat... Men all in all mår jag bra nu :)

Mina vaihtari flickor, MAISIE FATTAS

Mumin hälsade på :) fick fint paket hemifrån, dock tog chokon slut på 5 minuter xD alltså känslan då man får äta fazers chokolad <3
MIin host mamma gav mej dessa, hel super fina! De är liksom för smycken och förvaring av små grejer, och hon har lagat dem själv! 
Imorgon blir det utegång med bl.a dessa fina <3

-J

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti