tiistai 28. lokakuuta 2014

Oh, and by the way

Hej på er!
Tänkte berätta om en liten incident jag upplevde/upplever. Förra onsdagen (nästan en vecka sedan) så fick jag jätte ont i magen. Men tänkte det var liksom en en dags grej. Så tog en burana och njöt av livet. På torsdagen gjorde vi en kort roadtrip med finaste The Crew, men den blev väldigt kort av en och annan orsak. Kom hem och mådde jätte dåligt. På kvällen fick jag hög feber och var vaken så gott som hela natten. (Vi hade alltså tisdag, onsdag, torsdag ledigt.) Fredagen gjorde jag inget, gick inte ens till skolan, åt massor med värkmedicin och kunde inte stiga upp från sängen annat än för att typ äta tre gånger. Jag hade så ont i magen. Vi bestämde oss för att jag på lördag morgon skulle gå till sjukhuset och kolla upp detta. På lördagen så träffade jag då min koordinator och vi traskade iväg till ett sjukhus (mer som en hälsocentral), som var stängt. Jahha, trevligt. Så tog vi bussen till gamla staden för att ta in på ett privat sjukhus (OBS jag i fruktansvärd smärta). Var där, hade problem med mina finska papper då de inte förstod sig på min försäkring, men fick träffa en läkare. Han talade som tur relativt bra engelska och vi kom överens bra. Han testade nu allmöjligt, men ville sen ta alla världens blodprov och röntgen. Då bestämde vi (inte jag alltså) ju oss för att åka tillbaka till sjukhuset som ligger BREVID mitt hus, ingen aning om varför vi inte gick hit från första början. 
Nå vi kom fram, de tog blodprov och jag fick massor smärtstillande. De tog ännu en hel del andra prov, ingen aning om vad de heter, men typ det man gör då man är gravid xD. Nå, hade super kiva läkare där, men ingen talade engelska. Så allt på spanska. Men tack gode Gud för att jag har tittar på Grey's anatomy, för medicinska ord (eller liksom namn på sjukdomar o sånt) är liknande på engelska och spanska  så jag förstod så gott som allt de sade. Det kom då fram efter alla test att jag hade blindtarmsinflammation. Då var det att snabbt skicka meddelande hem och till min organisation i Barcelona om tillstånd för operation. Så fördes jag rakt till övre våningen för att förberedas och ett par timmar senare opererades min blindtarm (lördag-söndag natt).
Var då kvar på sjukhuset söndag och måndag och fick sedan komma hem. Nu gäller det vila i 10 dagar, och sedan efter det tas stygnen/nitarna bort. Och sedan blir det att sakta men säkert börja gå tillbaka till det normala livet igen. 

Så en sån vecka har jag haft! Är faktiskt lite stolt över hur bra jag klarade mig, endast med spanska under en sånhän situation! Är också super stolt över min organisation, de är så härliga och skötte allt super. Så loppu hyvin kaikki hyvin :) nu är det bara att vänta.

-J

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti