torstai 16. lokakuuta 2014

Echo de menos mi cama.

Hejj
Den här veckan har gått helt super fort, imorgon är det redan fredag!! Och så kommer den bästa veckan i närframtiden. Har nämligen inte skola på tisdag, onsdag och torsdag för att det är en huelga.
Passar mig perfekt, fler strand-dagar och sovmorgonar, har ju liksom lite som mitt eget spanien-höstlov xD. Den här veckan har spenderats i gymmet och framför skolböcker. Känns som om jag drunknar i läxor, fastän alla lärare vet att det inte är meningen att jag ska göra något läxor eller skriva prov ännu... Men anyway.
Det lär bli ett skönt veckoslut, det har allmänt varit lite kallare här, typ 22° (ja vet att alla i Finland hatar då jag säger att det den kallt här xD), men till söndagen har de lovat helt soligt och 30°, så det blir högst antagligen rantapäivä.
Förutom skolan så hann jag med bio igår. Vi brukar alltid gå på bio på onsdag för då kostar det bara 3,90. Vi kollade på en skräckfilm, annabelle, och det var första gången jag bokstavligen skrek i en bio. Helt bra film liksom, men de som känner mej vet att jag inte är så vän med skräckfilmer. Whatsappade även med peeps från unccan, och fick idag vakna till en fin video de hade skickat till mig, fick ett gott skratt xD bra början på morgonen, vilket faktiskt behövdes då jag skrev ett uselt franska förhör... Men skrev till läraren (på spanska!) på förhöret att jag tyvärr inte tänker satsa på franskan detta år, och han förstod nog xD kanske sedan när jag kan spanska så blir der franskans tur.

Ha ett bra höstlov alla ni där i Finland :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti