tiistai 7. lokakuuta 2014

En typisk dag för mig

Så, eftersom jag är ledig idag och inte ännu ska någonstans så tänkte jag beskriva för er hur en typisk vardag ser ut för mig.
Jag stiger upp kring 7 och äter morgonmål. Efter det bäddar jag sängen, packar väskan och tar en powernap på 20 minuter xD. Varje dag tar jag min morgon power nap, vet inte varför men det har blivit en rutin! 
Skolvägen är ca 15-20 minuter och jag går till och från skolan varje dag. Jag har 6 lektioner i dagen, varje lektion är ca 50-60 minuter lång. Mellan lektionerna så har vi en 5 minuters ben sträcknings paus, med undantag av rasten mellan 11 och 11.30 då vi har en snack-paus, då alla andra äter en semla de hämtat hemifrån och jag sitter och sipprar i mig vatten. Lektionerna är ganska lika varje dag, i går till exempel bestod min skoldag av spanska, engelska, franska, filosofi (som jag äntligen fick bytt emot en engelska lektion!), nationalekonomi och matematik. Så igår hade jag mycket språk, medan jag en annan dag kan ha mer realämnen. 
Ca 14.30 slutar skolan och jag börjar traska hemåt för lunch. Efter lunchen sover jag oftast en kort siesta och går sedan ut till stranden eller till butiken, beroende på vad jag har lust för eller om jag behöver något. På eftermiddagen går jag ofta till gymmet och kvällen spenderas med läxor och tv tittande med familjen. Mellan 21 och 22 så äter vi en liten middag och sen är det dags att sova. Så inte någon speciell vardag här. Fredagen och lördagen är undantag då jag ofta går ut med ett par vänner från skolan. 

Intressant eller? Det känns som om jag har för mycket fritid, men ändå som om jag aldrig har tid att bara chilla med familjen. Confusing xD 
Men det börjar bli bättre. Har fortfarande dagar som jag saknar hem så att det verker, speciellt då människor ofta påpekar hur konstigt det måste vara att inte se sin familj och vänner på 9 månader, liksom tack för informationen! Men tror det börjar gå lite bättre tror jag, sakta men säkert. Är så glad över att få ha två fina familjer som hjälper mig :)

Ha en bra dag! 
-J

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti