sunnuntai 5. lokakuuta 2014

Rota y la playa


Halloj,
Veckoslutet har gått helt super fort och är inte alls färdig att fa tillbaka till skolan. Tycker nog om skolan, har liksom något att göra på dagarna och ÄLSKAR mina vänner där. Men den är ganska jobbig sådär annars, liksom det känns som om lärarna kräver ganska mycket. Men vet inte, det kan vara att jag bara inbillar mig. 
Det här veckoslutet har varit super. På fredagen så gick jag som sagt ut med Isa och Laura, och på lördagen gjorde vi en liten roadtrip med Tina och Stefi. Vi tog färjan över till Rota och hängde där hela dagen. Funny story, dom sa att vi sku ta en "catamaran" till Rota och jag var super excited, trodde ju liksom att vi skulle ta liksom segelbåt-katamaran. Men nej, vi tog en liknande färja som man tar till Sveaborg xD ni skulle ha sett mitt ansikte när jag förstod att det inte var en riktig katamaran!
Men anyway, vi var alltså på stranden där ganska länge, gick även första gången och simma här! Vattnet är nog after all ganska varmt, men jag is inte simma så långt ut för strömmarna är ganska starka här (speciellt då vågorna är såpass stora). Vi gick även omkring i staden, och satte oss sedan ner på en tapas-bar och åt super goda croquetas de jamón. Tog sedan färjan tillbaka och sov en kort och sen siesta. Sedan var det dags för att utforska nattlivet i Cádiz. Vi gick ut med Stefi, Cäcilia och Sebastian, och det var en super kväll. Synd bara då jag sitter där och sipprar i mig cocoa cola då de andra kan beställa drickor, men I don't mind. Jag har iallafall en betydligt bättre morgon än de xD
Idag var det igen strand-dag, men nu tog vi över playa Victoria då vi inte orkade gå längre. På förmiddagen var jag där med Maisie och Robbie, och senare med Maisie och Tina. Har även hunnit med lite läxor idag, känner mig riktigt duktig. Skypeade även på morgonen med mamma, det är faktiskt lite roligt hur min hemlängtan ofta lättar efter en skypning. På något sätt så blir det bättre då man vet att allt är bra där hemma också. 

Så att sånt veckoslut. Nästa vecka blir fylld med skola, utom att vi på tisdagen har ledigt för det är helg, vilket passar mig perfekt. En extra sovmorgon är väldigt uppskattad!
Ha en super vecka!



Rota

Detta kanske ser ut som en vanligt tråkig glass med vanilj och choklad smak. Men nehhej, detta är en glass med smak av nutella och kinder! Himmel <3 Hejj vaihtarikilot xD


TIna, jag och Stefi
-J

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti